به مناسبت هفته ملی پدافند غیرعامل:
با خود مراقبتي به بهداشت و سلامت جسمی و روانی خودمان اهمیت بدهیم
. باخودمراقبتی می توانیم استرس خود را کاهش دهیم، اعتماد به نفس خود را تقویت، شور و شوق جوانی و انگیزه موفقیت خود را افزایش دهیم و به طور کل آینده بهتری را برای خود، خانواده و دوستان رقم بزنیم.

انواع خودمراقبتی :
✔️ خودمراقبتی جسمی که موضوعاتی همچون خوردن منظم غذای سالم،انجام ورزش روزانه،انجام معاینات پزشکی ادواری و منظم پیشگیرانه، دریافت خدمات و مراقبت های پزشکی مورد نیاز، انجام فعالیت های جسمی منظم، داشتن خواب و استراحت کافی، رعایت پوشش مناسب بر اساس فصول سال، رفتن به تعطیلات، اجتناب از وسایل ، لوازم و رفتارهای پر خطر را در بر می گیرد.
 ✔️خودمراقبتی روانی نیز مواردی از جمله اختصاص وقت و زمان روزانه برای تفکر و تأمل، مراجعه به روان پزشک یا روان شناس در صورت بروز مشکل یا ناراحتی روانی، انجام اقدامات لازم برای کاهش تنش و استرس، توجه به تجارب، آرزوها ، افکار و احساسات خود، مطالعه شاهکارهای ادبی و هنری، اختصاص زمان مناسب برای رفتن به دامن طبیعت و امثالهم را شامل می شود.
 ✔️خودمراقبتی عاطفی نیز با معاشرت و مراوده با دیگران، برقراری ارتباط با خانواده و دوستان، جستجوی چیزهایی برای خندیدن ، بیان خشم خود به روشی سازنده، اختصاص وقت برای بودن در کنار والدین و برادر و خواهر، مطالعه کتاب هایی که دوست شان داریم محقق می شود.
✔️در همین رابطه خودمراقبتی معنوی هم با مواردی همچون اختصاص زمان روزانه برای عبادت و نیایش، تلاوت و شنیدن آیات قرآن، انجام کارهای خیر و عام المنفعه، کمک به نیازمندان، شکرگزاری نعمت های الهی، احساس ارزش ، خوشبینی و امید، شرکت در مراسم و مناسک دینی و مذهبی، مطالعه متون و ادبیات مذهبی و معنوی، تأمل در ارزش ها و اینگونه موارد ارتباط دارد که پیشنهاد می شود مدنظر همگان قرار بگیرند.  معاونت اجتماعی پلیس سیرجان