با افتتاح درمانگاه شهرداری سیرجان خدمات مطلوب درمانی به پرسنل شهرداری و شهروندان ارائه می‌شود

آیین افتتاح درمانگاه شهرداری سیرجان برگزار شد

در اجرای سیاست‌های مجموعه‌ی شهرداری و شورای شهر سیرجان و در جهت رفاه کلیه پرسنل شهرداری، ارائه‌ی خدمات مطلوب پزشکی و درمانی در دستور کار قرار گرفت و در نتیجه امروز ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور شهردار، معاونان سازمان‌های مختلف شهرداری، رییس و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولان درمانی و دانشکده علوم پزشکی و تعدادی از پزشکان شهرستان، درمانگاه شهرداری سیرجان واقع در خیابان شریعتی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

خدمات قابل ارائه در این درمانگاه شامل خدمات پرستاری و دندان‌پزشکی، مامایی، پزشک عمومی و پزشک متخصص می‌باشد.

به گفته‌ی مریم حکیمی مسئول درمانگاه شهرداری سیرجان، به همت دکتر کریمی‌پور شهردار سیرجان و همکاری شورای اسلامی شهر بودجه قابل توجهی در سال ۱۴۰۱ برای این درمانگاه در نظر گرفته شد. همچنین بهتر بحث برون‌سپاری درمانگاه برای ارائه خدمات بهتر در دستور کار قرار گرفت. وی هزینه‌های بهسازی، تجهیز ساختمان و خرید تجهیزات این درمانگاه را بالغ بر یک میلیارد تومان و هزینه قرارداد برون‌سپاری تا پایان امسال را ۷۲۱ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری، در آئین افتتاح این درمانگاه، دکتر علی‌اکبر کریمی‌پور اعتبارات اختصاص‌یافته به بخش رفاهیات، مدیریت منابع انسانی و هزینه‌های درمانگاه را نتیجه حمایت و همکاری رییس و اعضای شورای اسلامی شهر دانست و از آن‌ها تشکر کرد. شهردار سیرجان با اشاره به تعدد پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری خصوصا کارگران این مجموعه و هزینه‌های بالای درمانی، توسعه‌ی بخش‌های درمانی و پیشگیری را از برنامه‌های آتی شهرداری عنوان کرد.

حسن خدامی‌پور نیز یکی از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر را بحث نیروی انسانی و خدمت به آن‌ها دانست و گفت: در شورای ششم به‌منظور حمایت از کارمندان شهرداری و رفاه حال آن‌ها بخشی از بودجه ۱۴۰۱ شهرداری به موضوع درمانگاه تعلق یافت و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر و کمیته انطباق شهرستان رسید.

رییس شورای اسلامی شهر سیرجان باتوجه به شیوع بیماری‌های کرونا و آنفلوآنزا، حمایت از پرسنل شهرداری در زمینه‌ی هزینه‌های درمانی را یکی از وظایف شهرداری و شورای شهر عنوان کرد و ضمن تشکر از تلاش‌های شهردار سیرجان و مجموعه‌ی شهرداری در این زمینه، اظهار امیدواری نمود با ارائه خدمات مطلوب درمانی به کارمندان شهرداری بخشی از مشکلات آن‌ها در این مورد برطرف شود.

دکتر محمد موقری‌پور معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی سیرجان نیز زحمات شهرداری در راستای ارتقاء سطح سلامت کارمندان این مجموعه را قابل تقدیر دانست ‌و پیشنهاد داد در این درمانگاه اقداماتی هم جهت پیشگیری، غربالگری و مراقبت در زمینه‌ی بیماری‌های غیر واگیر مثل دیابت، فشارخون، اضافه وزن، بیماریهای قلبی‌عروقی، ریوی و سرطان‌ها انجام گیرد. گفتنی‌ست خدمات درمانگاه شهرداری سیرجان برای عموم مردم و کارکنان شهرداری قابل ارائه می‌باشد.