توصیه های معاونت اجتماعی پلیس سیرجان در خصوص کلاهبرداری کارت به کارت

 

1-کلاهبرداران در اين روش(کلاهبرداري تلفني) سعي مي کنند با بهانه هايي مانند برنده شدن در قرعه کشي، سرمايه گذاري در طرح هاي اقتصادي، ثبت نام پرداخت وام وديعه اجاره مسکن و ...، شهروندان را فريب داده و با شگردهاي خاص مجرمانه، حساب آنان را تخليه کنند.

2-برخي ديگر از کلاهبرداران پس از کشاندن طعمه هاي خود به پاي دستگاه هاي عابر بانک، انتخاب زبان انگليسي را پيشنهاد و سپس به اهداف شوم خود دست مي يابند که البته اين روش مخصوص افراد ناآشنا به زبان انگليسي است.  

3- اطلاعات مربوط به حساب هاي بانکي (رمز اول، رمز دوم، تاريخ انقضا، CVV2 و...) محرمانه است، تقاضاي چنين اطلاعاتي حاکي از اقدام به کلاهبرداري بوده و لازم است به تماس ها يا پيامک هاي افراد ناشناس در اين زمينه توجه نشود.

4-قطعا براي واريز هرگونه وجه به حساب بانکي، نياز به حضور کنار دستگاه هاي عابر بانک نيست و با ارائه شماره کارت يا حساب و بدون نياز به ساير اطلاعات کارت بانکي نيز اين امر صورت خواهد گرفت.

5- هنگام استفاده از کارتخوان از فروشنده خواسته شود تا شخص راسا رمز کارت بانکي را وارد نمايد؛ زيرا اطلاعات شخصي بود و بايد در حفظ آن کوشا بود.