معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست با تولیدکنندگان گلیم سیرجان:
هنر صنایع دستی باید حال سیرجان را خوب کند نشست تولیدکنندگان گلیم و صنایع دستی شهرستان سیرجان با حضور دکتر محمودیان معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان؛ نماینده و معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه سیرجان، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نشست گفت: به دلیل اهمیتی که سیرجان برای برنامه ریزی های آینده کشوری در حوزه میراث فرهنگی داشت برای بازدید به این شهر آمدم و در این بازی که چند ساعت با ظرفیت‌ها و با توانمندی‌های حوزه صنایع دستی شهرستان آشنا شدم و به خودم به عنوان مسئول صنایع دستی کشور که وظیفه سنگین حمایت از این حوزه بر دوشم است، به این همه توانمندی افتخار کردم. وی افزود: حوزه صنایع دستی نشان غرور ملی و مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است. محمودیان با اشاره به مشکلاتی که هنرمندان در زمینه های مختلف از جمله بیمه دارند خاطرنشان کرد: بیمه درد مشترک تمامی هنرمندانی است که در این مملکت کار می‌کنند و مطالبه به حق آنهاست، تمام تلاشمان را می‌کنیم که در حد امکان ۵۰ نفر از هنرمندان سیرجان را ارسال بیمه کنیم. بیمه دغدغه همه ما در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که به عنوان یک اولویت به آن خواهیم پرداخت. وی افزود: در خصوص تسهیلات هم می‌توانیم تسهیلات ۱۰ درصد به صورت شش ماه تنفس و دو سال بازپرداخت به متقاضیان پرداخت نماییم، لذا متقاضیان درخواست خود را همراه با شرح فعالیتی که قرار است انجام دهند به وزارتخانه ارسال نمایند تا پس از بررسی و موافقت تسهیلات اعطا گردد. محمودیان با اشاره به پتانسیل های خوبی که در شهر سیرجان در حوزه صنایع دستی به ویژه گلیم وجود دارد گفت: پیگیر راه‌اندازی رشته گلیم در دانشگاه آزاد سیرجان خواهم بود که این امر به رونق حوزه گلیم و ارتقاء جایگاه آن در سیرجان کمک خواهد کرد.
معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به موقعیت بسیار خوب سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم اشاره کرد و گفت: شهری که جهانی می‌شود در داخل و خارج از کشور دیده می‌شود و هنر این شهر به صورت برند به دیگران معرفی می گردد. وی خطاب به شهروندان سیرجانی نیز عنوان کرد: شما به عنوان شهروند یک شهر جهانی از مجموع ۳۸ شهر جهانی دنیا باید با غرور و افتخار سرتان را بالا بگیرید. باور جهانی شدن و متفاوت بودن باید در ذهن شما شکل بگیرد و باعث شود سیرجان به رشد و بالندگی برسد. نمونه این باور و نهادینه شدن را می‌توان در ثبت عنوان "سیرجان، شهر جهانی گلیم" بر روی پیراهن بازیکنان تیم گل گهر مشاهده کرد.
محمودیان تصریح کرد: من به شهر سیرجان افتخار می کنم چرا که ما را رتبه یک دنیا کرده است بنابراین می‌توان گفت سیرجان اولویت صنایع دستی استان کرمان است و از دیدن توانمندی‌هایی که در این شهر به ویژه دارستان در حوزه گلیم وجود دارد لذت می برم. باید هنر صنایع دستی حال سیرجان را خوب کند و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه شما شهروندان و مسئولان پای کار بیایید.