نشریات با نقد منصفانه موجب پويايي جامعه مي شوند
 فرمانده انتظامی سیرجان بیان داشت: خبرنگاران زبان گویای جامعه می باشند و با نقد منصفانه موجب پويايي جامعه مي شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس: سرهنگ" محمد رضا ایران نژاد" در نشست خبری و مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه انتظامی شهرستان سیرجان ضمن گرامیداشت هفدهم مرداد ماه و روز خبرنگار و تبریک این روز به فعالان رسانه ،گفت : برهمگان واضح و مبرهن است که اهرم قضایی آخرین گام در مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی است و قانون برای 26 سازمان و نهاد اجرای در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وظیفه تعیین کرده، اما با این حال پلیس در تمامی مراحل برخورد با آسیبهای اجتماعی پیشگام بوده است.
این مسئول انتظامی در جمع خبرنگاران ، معاونین و روسای پلیس های تخصصی ضمن تقدیر از تلاش های اصحاب رسانه در زمینه بازتاب عملکرد شبانه روزی کارکنان در جهت القای احساس امنیت به شهروندان اظهار داشت : انعکاس به موقع اخبار و اعتمادسازی در جامعه از رسالت‌های مهم خبرنگاران است.
وی ضمن قدردانی از همکاری شهروندان با پلیس در شناسایی و کشف جرائم از آنان خواست تا تعامل خود را با نیروی انتظامی بیشتر کنند و بیان داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون 2تن 57کیلو گرم انواع مواد مخدر در سیرجان کشف و ضبط شد.
سرهنگ ایران نژاد با اشاره به افزایش برخورد با راکبان وسائط نقلیه موتوری متخلف و خطر آفرین ،خاطرنشان کرد : تعداد 1069دستگاه موتورسیکلت و تعداد 1914دستگاه خودرو به دلایل مختلف توقیف و روانه پارکینگ شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان در خصوص برخورد با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر افزود :در این مدت از سال 36نفر قاچاقچی مواد مخدر و 117 نفر معتاد متجاهر با تشکیل پرونده و تفهیم اتهامات وارده به کمپ های ماده 15 و ماده 16معرفی شده اند.
وی با بیان اینکه اصحاب رسانه هم می‌توانند تولید کننده امنیت و هم ایجاد کننده او با بیان اینکه اصحاب رسانه هم می‌توانند تولید کننده امنیت و هم ایجاد کننده حساس نا امنی در جامعه باشد ، افزود: نوشته‌های خبرنگاران در احساس امنیت یا نا امنی می‌تواند تاثیرگذار باشد.
فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با اشاره به تعامل بسیار خوب پلیس و اصحاب رسانه، بیان کرد: هر جا که رسانه به کمک پلیس آمده است ما در ماموریت‌ها موفق بوده ایم.
وی با بیان این نکته که احساس امنیت در دهه ۹۰ در بین مردم بیشتر شده است، اذعان کرد: امروز در جمهوری اسلامی به قدری امنیت بالاست که مردم نمی‌توانند کوچکترین نا امنی را هم تحمل کنند.
سرهنگ ایران نژاد در پایان دلیل مطالبه بالای مردمی را وجود امنیت در جامعه دانست و گفت: همدلی و همراهی رسانه با پلیس موجب شد تا در حوزه‌هایی که با چالش روبرو بودیم با موفقیت آن چالش‌ها را برطرف کنیم.
در پایان این مراسم، از خبرنگاران فعال حوزه انتظامی با اهدا هدیه تقدیر و تجلیل شد.