‍ ♦️اطلاعیه فرماندهی انتظامی شهرستان سیرجان به مناسبت ماه محرم و صفر ?عزاداری ماه محرم یکی از بهترین فرصتهایی است که در اختیار مردم جهان و خاصه شبفتگان و محبان امام حسین علیه السلام  مسلمان ایران قرار داده است تا با بهره گیری از آن روحیه ایثار، فداکاری و همبستگی ملی را ارتقاء دهند.

از این رو سلامت عزاداری های ماه محرم ضرورتی انکار ناپذیر است ؛ به همین منظور می بایست بهترین شیوه های عزاداری را انتخاب کرده تا از آن طریق فلسفه و سیره حقیقی قیام سیدالشهدا به درستی تبیین شود. بنابراین برای اجرای مراسم باشکوه و منظم عزاداری اباعبدالله توجه شهروندان را به موارد ذیل معطوف می نمائیم:
۱_ از یاد نبریم که فلسفه قیام امام حسین (ع) احقاق حق بوده و باید بدانیم که رعایت حقوق دیگران یک معروف است و امر به آن وظیفه همه ماست . در عین حال تضییع حقوق مردم یک منکر است و نهی از آن نیز بر ما واجب است و این امر به معروف و نهی از منکر انگیزه اصلی قیام عاشورای حسینی است.
۲_ضمن همکاری با مامورین پلیس راهور برای جلوگیری از ایجاد ترافیک از دایر کردن تکایا و ایستگاههای صلواتی در معابر اصلی و اماکن پرتردد پرهیز نمائید.
۳_ رانندگان خودروهای سواری در مسیرهای عبوری دسته های عزاداری و مقابل تکایا، مساجد ، حسینیه ها و هیئت های عزاداری از توقف و پارک دوبله خودداری نمایند.
۴_ شهروندانی که قصد پخش نذورات در میان عزادارن حسینی را دارند ، از توزیع نذورات خود در خیابانهای اصلی و پرتردد اکیدا خودداری نموده ، زیرا این اقدام منجر به ترافیک و راه بندان خواهد شد.
۵_ از مسئولان هیئت های مذهبی خواسته می شود تا به گونه ای برنامه ریزی نمایند که در ساعات پایانی شب موجب سلب آرامش و آسایش شهروندان نگردند.
۶_در صورت امکان از بکارگیری طبلهای بزرگ و خارج از حد عرف اکیدا خودداری شود.
۷_ با عنایت به اینکه هدف از درسهای عاشورای حسینی مقوله امر به معروف و نهی از منکر و اقامه فریضه نماز بوده است . دوستان عزیز فراموش نکنیم که امام حسین (ع) در ظهر عاشورا با اقامه نماز درس شکوهمندی را به همه ی مسلمانان جهان دادند.
۸_ مسئولان هیئت های عزاداری افرادی را با لباس مشخص و معین به عنوان همیار محرم برای هدایت هیئت و همکاری لازم با نیروی انتظامی معرفی نمایند.
 ۹_ توجه داشته باشید تردد خودرو و موتور سیکلت ها در روزهای تاسوعا و عاشورا در بین هیئت های عزاداری ممنوع می باشد.
۱۰_ با عنایت به شلوغی معابر و ترافیک سنگین در محلات در شب های عزاداری به شهروندان عزیز توصیه می گردد حتی المقدور از خودروهای شخصی استفاده ننمایند.
۱۱_ از هر گونه رنگ آمیزی شیشه خودروها به نحوی که موجب کاهش دید راننده و مخدوش شدن پلاک خودروها می گردد خودداری شود.
۱۳_ در هنگام برگزاری مراسم به ویژه تردد هیئت های عزاداری مراقب فرزندان خردسال خود باشید.
۱۴_به منظور صیانت از حقیقت نهضت عاشورا از انجام اعمال خرافی و وهن آور از قبیل قمه زنی ، به کار گیری آلات و ادوات موسیقی غیر متعارف و استفاده از هر گونه تصویر و شمایل که منتسب به ائمه معصومین باشد، خودداری شود.
۱۵_عزاداران در هنگام حرکت هیئت های عزاداری سعی نمایند همکاری لازم را با مامورین انتظامی داشته باشند. ? معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان سیرجان