سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان در جلسه شورای اداری:
تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا اندیشیده شده است

جلسه شورای اداری شهرستان سیرجان با حضور امام جمعه، سرپرست فرمانداری ویژه، معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، کادر درمانی و علوم پزشکی شهرستان و روسای سایر ادارات شهرستان با محوریت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار شد.
امام جمعه در این جلسه و در بخشی از سخنان خود انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سیرجان را سالم خواند و گفت: جا دارد از مردم تشکر کنم به خاطر مشارکت خوبی که داشتند. علی رغم توطئه‌هایی که شد اجازه ندادند دشمن بتواند به اهداف خود برسد و خدا را شاکریم که انتخابات سالم و خوبی را پشت سر گذاشتیم. وی همچنین در خصوص شیوع بیماری کرونا در سطح کشور گفت: ملت ایران در ادوار گذشته تجربه بیماری هایی از این دست همچون آنفولانزا، مالاریا و طاعون را داشته و از آن سربلند بیرون آمده است. مردم بایستی مراقب سلامتی خود باشند. اصل کار النظافة من الایمان است و هر فرد بایستی بهداشت فردی و محیطی خود را رعایت نماید. برای اینکه از بروز چنین بیماری‌هایی در سطح کشور جلوگیری نماییم بر هر فردی واجب است بهداشت را رعایت کرده و از حضور در مراکزی که خطر ابتلا را افزایش می‌دهند خودداری نماید.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان نیز با اشاره به برگزاری یک انتخابات سالم در سطح شهرستان عنوان کرد: خوشبختانه امسال هیچ مورد سوء امنیتی در انتخابات نداشتیم و همه نهادها و ارگان ها برای برگزاری یک انتخابات سالم همکاری کردند. همچنین نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سیرجان با یک رقابت سالم؛ شور و نشاط را به جامعه تزریق کردند که جا دارد از تمامی افرادی که به نحوی در برگزاری این دوره از انتخابات سهیم بودند تشکر نمایم.
وی به اهمیت پیشگیری نسبت به درمان در خصوص شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: همواره پیشگیری بهتر از درمان بوده و هست. در استان ستاد مدیریت پیشگیری از شیوع کرونا چند روز قبل تشکیل شد که در سیرجان هم این ستاد را تشکیل دادیم و تصمیماتی در خصوص پیشگیری از شیوع این بیماری گرفته شده است و اقدامات خوبی در سطح شهرستان در حال انجام است. تصمیماتی که از سوی این ستاد ابلاغ می‌شود لازم الاجرا می باشد. بهاالدینی به رعایت نکات فردی و جمعی در مسائل بهداشتی اشاره کرد و گفت: هر فرد باید مراقب باشد تا ضمن حفظ سلامتی خود به سلامتی جامعه نیز کمک کند. از این رو در ستاد مدیریت پیشگیری از شیوع کرونا تصمیم بر آن شد که تمامی مراسم ها و برنامه هایی که منجر به تجمع افراد می شود لغو گردند. همچنین در سطح شهرستان هیچ مورد مثبتی مشاهده نشد اما از آنجایی که شهرستان سیرجان در شاهراه ارتباطی قرار دارد بایستی تمامی تمهیدات برای مقابله با این بیماری و جلوگیری از ورود آن به شهرستان اندیشیده شود. در ادامه این جلسه دکتر موقری رئیس مرکز بهداشت، دکتر محمدی رئیس بیمارستان علوم پزشکی و دکتر جهانشاهی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی به معرفی ویژگی های بیماری کرونا و راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری، نحوه رسیدگی به بیماران مبتلا و ارائه آمارهایی از کشورهای درگیر این بیماری و افراد مبتلا در سراسر جهان ارائه کردند.سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان در جلسه شورای اداری